Workshop Narcis Tarcea

18 Noi 2017
9:00 - 18:30
str. Albatrosului, nr.1, bl.M, complex Spicu Galati (showroom Fotika)

Workshop Narcis Tarcea

Intr-o vreme tineam workshopuri de business pentru fotografi. Mi se parea ca a avea cunostintele necesare e calea spre un business mai bun. Bine, dupa ce ai o baza solida in calitatea fotografiei, desigur!

Dupa un timp mi-am dat seama ca informatiile si educatia sunt bune, insa nu si suficiente! Dupa discutii cu mai multi fotografi, am ajuns la concluzia ca fotografii – chiar si cei care si-au insusit niste notiuni sau chiar au o inclinatie nativa inspre a face un marketing de calitate – nu au timp de marketing! Mai bine zis, nu le ramane timp pentru asta. Da, in timp, unii si-au creat rutina de a posta fotografiile pe retelele sociale, insa… asta deja face toata lumea.

In marketing, sa fii cel mai bun – cum zice bine cineva – nu mai e suficient: trebuie sa fii diferit. Cat de diferit poti fi? Poti avea un portofoliu diferit, poti avea o personalitate „diferita”, poti face un marketing diferit etc. Probabil, mai potrivit ar fi termenul de distinct. Pentru a te distinge din multime, adica.

De ce se intampla asta? De ce nu au fotografii timp pentru marketing (sau pentru orice alt aspect important)? Concluzia la care am ajuns eu: datorita organizarii defectuoase. Timp este destul – am demonstrat-o multor fotografi. Ok, poate nu destul pentru orice, insa destul pentru cele mai importante aspecte din business-ul fiecaruia! Care sunt acestea? Asta depinde de la om la om: pentru unii primeaza pura expresie artistica, pentru altii flexibilitatea si libertatea unei indeletniciri creative, pentru altii aspectul financiar, pentru altii, inclusiv aspectul de trend (caci fotografia de nunta a devenit cool, nu-i asa? ;).

Ce e de facut? Organizare, prioritizare, focus, executie. Asa incat am creat un sistem pe care il slefuiesc saptamana de saptamana – e imperfect ca orice pe lumea asta, insa partea buna e ca si-a dovedit eficienta si atata timp cat e din ce in ce mai bun, am siguranta ca poate fi de ajutor multora!

La Fotika Academy voi sustine, asadar, un workshop de o zi (sarim binisor de 8 ore) in care voi aborda aspecte legate de marketing si productivitate pentru fotografii de nunta. Nu chestiuni generice, valabile pentru orice domeniu (bine, unele se pot potrivi), ci specifice domeniului nostru si tinand cont de workflow-ul unui fotograf.

Voi vorbi despre:

• cum sa iti creezi un sistem potrivit stilului tau de lucru
• cum sa faci o promovare cat mai potrivita cu genul de clienti pe care ii cauti
• cum sa te asiguri ca vei avea niste clienti extrem de multumiti, care sa iti aduca mai apoi alti clienti potriviti
• practici de marketing care nu fac parte neaparat din „aresenalul” fotografilor de nunta – doar vrei sa fii distinct, nu-i asa?
• cum sa testezi corect ce functioneaza si ce nu si sa alegi in ce sa investesti
• cum sa gasesti resursele pentru a crea, a te dezvolta si a te promova
• cum sa te organizezi in asa fel incat sa… ai timp pentru ce anume decizi ca e mai important – in business, insa tinand cont de viata personala! Chestia aceea din care fotografii de nunta nu prea au destul, nu-i asa? 🙂

De cumva consideri ca ti-ar prinde bine asa o tratatie, hai sa ne vedem la Fotika Academy si sa incercam sa crestem impreuna!